۱۳۸۸ دی ۱۸, جمعه

چرا انسانها همدیگر را می‌بوسند

مطالب جذاب و دیدنی
خبر : هنوز پاسخی قطعی برای این سؤال که آیا بوسیدن پدیده‌ای غریزی است یا اکتسابی، وجود ندارد. بوسیدن پدیده‌ای است انسانی که اما فقط در بین ۹۰ درصد مردم دنیا رواج دارد.

ولت آنلاین نوشت:

بوسیدن پدیده‌ای انسانی است، ولی آیا رواج آن مربوط به غرایز انسانی می‌شود یا اینکه باید به آن به عنوان پدیده‌ای فرهنگی نگریست؟ این سؤالی است که هنوز دانشمندان پاسخی قطعی برای آن نیافته‌اند.

بیش از صد سال است که دانشمندان در صدد یافتن علت رواج بوسه در میان انسانها هستند. زیگموند فروید، روانکاو اتریشی، بر این عقیده بود که بوسیدن غریزه‌ای انسانی است و این غریزه از بدو تولد در انسان وجود دارد. به عقیده او بوسه ریشه در نیاز نوزاد به مکیدن شیر از پستان مادر دارد. ولی هنگامی که ایوان پاولوف، فیزیولوژیست و پزشک روس، در سال ۱۹۰۰ در آزمایش معروف سگ و صدای زنگ نشان داد که آب دهن سگ می‌تواند با صدای زنگی که برای او تبدیل به علامت غذا شده، راه بیفتد، بسیاری از روان‌شناسان به این نتیجه رسیدند که رفتار انسان نیز نه بر غریزه که بر آموزه‌های او مبتنی است. این دسته از روان‌شناسان بر این باورند که انسان کنترل کامل بر غرایز خود دارد و بوسه را نشانه ابراز عشق می‌دانند که با آگاهی صورت می‌گیرد.

گروه دیگری از دانشمندان بر این نظرند که انسان فقط قادر است برخی از رفتارهای غریزی خود را تغییر دهد. آنان بوسیدن را جزو رفتارهای غریزی‌‌ای می‌دانند که قابل کنترل است. به عقیده آنان این نظریه پاسخ این سؤال را نیز در بر دارد که اگر بوسیدن پدیده‌ای غریزی و مادرزاد است، پس چرا در بین ۱۰ درصد مردم دنیا از نظر فرهنگی مردود است.

۶۵۰ میلیون انسان با بوسیدن بیگانه هستند
در فرهنگ ۶۵۰ میلیون انسان، بوسیدن عملی چندش‌آور و حتی وحشیانه است. در سفرنامه یک مردم‌شناس فرانسوی در سال ۱۸۹۷ آمده که در بین چینی‌ها بوسیدن حتی می‌توانست نشانه آدمخواری تلقی شود. در همان زمان دانشمندی دانمارکی نیز مشاهده کرده بود که در برخی قبایل فنلاندی یک زوج هیچ‌گاه یکدیگر را نمی‌‌بوسیدند. امروزه ۱۰ درصد مردم دنیا بوسیدن را عملی زشت می‌دانند. برای نمونه در مغولستان پدران برای ابراز محبت به پسران‌شان، به جای بوسیدن آنان سرشان را بو می‌کنند.

برخی نظریات بیولوژیک پیرامون بوسه
در سال ۱۹۶۰ جانورشناس انگلیسی، دزموند موریس، این نظریه را مطرح کرد که بوسیدن از رسمی می‌آید که در گذشته در میان نیاکان بشر وجود داشته و به کودکان از طریق دهان به دهان غذا می‌داده‌اند. موریس می‌گوید، این عمل هنوز هم در بین شامپانزه‌ها رایج است. اینکه بشر از طریق دهان به دهان هم تغذیه می‌کرده، در نوشته‌های یونان باستان نیز آمده است. طبق مشاهدات و گزارش‌های یک محقق اتریشی این رسم امروزه هم در برخی قبایل آفریقایی رواج دارد.

جهانی شدن فرهنگ بوسیدن
کشف اینکه چرا انسانها همدیگر را می‌بوسند همچنان موضوع تحقیق‌های علمی ا‌ست. با توجه به اهمیتی که بوسیدن در زندگی بشر دارد، این عجیب هم نیست.

فقط یک زوج نیستند که همدیگر را می‌بوسند: پاپ زمین کشورهایی را که به آن سفر می‌کند، می‌بوسد. کسانی که به کلیسا می‌روند، حلقه‌ای را که کشیش‌ها بر دست دارند، می‌بوسند. سران سابق کشورهای اروپای شرقی لب یکدیگر را می‌بوسیدند و فرانسوی‌ها گونه یکدیگر را می‌بوسند.

با توجه به گسترش روزافزون روابط بین فرهنگ‌های گوناگون به احتمال زیاد نود درصدی که بوسیدن در بین آنان رواج دارد، موفق خواهند شد ۱۰ درصد باقی‌مانده را نیز با خود همراه کنند. در انگلیس تا همین ۲۰ سال پیش بوسیدن، حتی بوسیدن گونه، در خیابان امری غیرقابل تصور بود، در صورتی که امروز همه همدیگر را در ملا عام می‌بوسند. روند جهانی شدن، فرهنگ را هم، که بوسیدن جزیی از آن است، در بر می‌گیرد.



۱۳۸۸ دی ۱۷, پنجشنبه

چگونه بدون عمل جراحی و بوتاکس زیبا به نظر برسید

زیبایی و آرایش

28arayesh.ir_timothy_hogan

مجبور نیستید برای جوان تر شدن از آمپولهای تزریق کننده دردناک استفاده کنید. تنها با یک آرایش در سر و صورت یک تغییر بزرگ در خود ایجاد کنید.

همه ما این لحظات را تجربه کرده ایم: روبروی آینه ایستاده ایم ، تمام خطوط ریز و درشت صورت و لکه های آن را بدقت بررسی کرده و حتی متعجب شده ایم که اینها چه زمانی بوجود آمده اند. بعضی ها‌، برای حل این چین و چروک ها یا از بین بردن لکه های صورت شان از لیزر استفاده می‌کنند ، برخی هم تزریق بوتاکس را انتخاب می‌کنند . اما اگر شما دوست نداشته باشید از گزینه های بالا (تزریق بوتاکس و عمل های جراحی) یکی را انتخاب کنید ،‌چه باید کرد؟ مشکلی نیست.

تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوییم بدون نیاز به عمل جراحی و تزریق بوتاکس چگونه می‌توان زیبا بود.

فنون ساده آرایش
بعضی ها موقع آرایش اشتباه می‌کنند مثلا صورت شان را زیادی کرم زده و تبدیل به یک صورت گچی و آرایشی بسیار مصنوعی می‌شوند. “سندی لینتر” آرایشگر ماهر ما به شما توصیه می‌کند که “کم اما صحیح آرایش کنید”. باید به شما بگویم که سندی آرایشگر ستارگان هالیوود است و سالن بسیار معروفی در نیویورک دارد . او میگوید شما مجبور نیستید برای اینکه ظاهری زیبا داشته باشید ساعت های طولانی روی صندلی آرایشگاه بنشینید. “ اما اگر دوست دارید ساده باشید پس ابتدا از آرایش چشمان تان شروع کنید. بعد از آن بدانید که هیچ عضوی از صورت به مهمی آرایش لب نیست. پس در انتخاب رژ لب تان دقت کنید”.

و حالا روش های ماهرانه آرایش:
پوست درخشان همان پوست شاداب و پرطراوت شماست: “پتی داب روف” آرایشگر معروف “دیور” و آرایشگر اختصاصی “گوینت پالترو” و “شارون استون” می‌گوید: برای آغاز از یک کرم مرطوب کنند سبک استفاده کنید. سپس یک کرم مایع یا سفت به دلخواه خودتان برای پوشش صورت انتخاب کنید. حالا باید پودری روی صورت تان بزنید که جلا و براق بودن پوست شما را بگیرد. خانم های مسن توجه کنند که از پودری استفاده کنند که باعث رنگ پریده بودن و بی حالتی صورت شان نشود. کرم های به رنگ روشن حالت طبیعی ندارند.شما خیلی راحت می‌توانید پد کرم پودر را داخل آن بزنید و تمام لک های صورت تان را بپوشانید ،اما به یاد داشته باشید که با این کار تنها آرایش تان را خراب کرده اید و به یک مجسمه بی حالت شبیه می‌شوید. پس از پنکیک و کرم پودر فقط برای نقاطی از صورتتان استفاده کنید که براق به نظر می‌رسند.
کرم پودر دوست شماست: ازکرم پودر برای پوشاندن نقاط قرمز صورت و چین چروک های آن استفاده کنید. پد آن را به آرامی زیر چشم هایتان بکشید و آن را تا نیمه های صورت پخش کنید. تا حد امکان از کرم پودر کمتر استفاده کنید چرا که ممکن است روی صورت شما بماند و جذب پوست نشود و این باعث می‌شود آرایش شما حالت مصنوعی داشته باشد.

در آرایش چشمان تان دقت کنید: چشمان شما ناحیه ای صورت شماست که سریع تر از همه ، به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید رنگ چشمان تان روشن تر به نظر برسد از یک سایه براق و روشن در گوشه داخلی و میانی پلک تان استفاده کنید. اما دقت کنید که آن را زیاد براق نکنید ، چرا که باعث می‌شود سایه شما دچار ترک خوردگی و بهم خوردن آرایش تان شود. خط انتهایی مژه هایتان را با یک مداد چشم قهوه ای بکشید و زیر خط ابرویتان را با یک سایه روش براق برجسته تر کنید. با این کار چشمان زیبای شما بیشتر به نظر بیننده می‌رسد.
ابرویتان را آرایش کنید: برای آرایش کردن ابروها ، یک مداد ابرو که کمی روشن تر از رنگ موهای تان باشد بردارید و آن را آرایش کنید . سپس از یک قلم موی کوچک برای سایه زدن داخل ابرو استفاده کنید.
برای زیبا تر شدن آرایش چشمان تان از مژه های مصنوعی استفاده کنید: اگر از مژه های مصنوعی استفاده کنید چشمان فریبنده تر و جذاب تری خواهید داشت البته به شرطیکه مژه های شما زیبا بلند و مصنوعی نباشند. البته بعضی از آرایشگرها هم از مژه های مصنوعی استفاده نمی کنند. در عوض از ریمل های حجم دهنده استفاده می‌کنند و می‌گویند که استفاده از این ریمل ها باعث می‌شود شما در چشم تان احساس سنگینی نکنید و آرایش تان طبیعی تر به نظر برسد. پس بدنبال ریملی باشید که در عین حجم دهنده بودن مژه های شما را فر نیز بکند.
برای نقاطی از صورت تان که جوش یا لکه های قرمز دارند از یک قلم موی آغشته به کرم پودر استفاده کنید: برای این کار حتما از یک برس استفاده کنید چرا که به این ترتیب کنترل بیشتری دارید که کجا ها را کرم بزنید. اگر از برس استفاده نمی کنید از پد پنکیک استفاده کنید.
خط لب واقعا معجزه می‌کند: اگر بیشتر از ۴۰ سال دارید حتما مشاهده کرده اید که لب بالایی شما حجم خود را از دست داده است. در این مواقع خط لب معجزه می‌کند. از یک خط لب کمرنگ برای شکل دادن خطوط کناری لب ها استفاده کنید . با این کار رژ لب شما به خطوطی که در اثر چین و چروک بوجود آمده اند راه پیدا نمی کند و فقط در ناحیه لب هیا شما باقی می‌ماند.یک رژ لب مایع براق روی لب های شما شادابی و طراوت جوانی را به شما باز می‌گرداند و جلوه خوبی خواهد داشت.

عکس:لبخند هاشمی و یزدی به یکدیگر

عکس جالب و دیدنی
عکس:لبخند هاشمی و یزدی به یکدیگر
جلسه هيات رييسه مجلس خبرگان رهبري با حضور حضرات آيات هاشمي رفسنجاني، شاهرودي، محمد يزدي و صادق آملي لاريجاني، دري نجف‌آبادي، سيداحمد خاتمي و ابراهيم رييسي در دفتر رييس مجلس خبرگان رهبري تشكيل شد.


مطالب بیشتر...

۱۳۸۸ دی ۱۵, سه‌شنبه

مدل لباس نامزدی دخترونه

ادامه مطلب ...
مطالب بیشتر...


۱۳۸۸ دی ۱۳, یکشنبه

دختران دانش آموز ازدواج کنند (طنز)

طنز دخترها
HTML clipboard

دختران دانش آموز ازدواج کنند!! (طنز)

حالا اگر دختری درسش خوب نبود اما بروروی قابل‌توجهی داشت (ماشاالله‌) تکلیف چیست؟ ...


خوب است که سازمان ملی جوانان به فکر ازدواج جوان‌ها افتاده ولی علی‌الظاهر الباقی مسئولان محترم هم برای اینکه عقب نیفتند بدجوری جوگیر شده‌اند.
علی‌الظاهر اگر دختر دانش‌آموزی ازدواج کند مدیر مدرسه موظف است او را اخراج کند.

1-حالا اگر دختری درسش خوب نبود اما بروروی قابل‌توجهی داشت (ماشاالله‌) تکلیف چیست؟ آمدیم و هی رد شد و توی مدرسه درجا زد. باید بترشد؟

2-درس بهتر است یا شوهر؟ مسئله این است.

3-آیا واقعآً دختران دبیرستانی ازدواج کرده این‌قدر موجودات خطرناکی به حساب می‌آیند؟

4-اگر یک دختری ازدواج کرد ولی با خواهر دانش‌آموزش در یک خانه زندگی می‌کرد تکلیف چیست؟ آنجا هم بدآموزی دارد یا نه؟

5-چه چیزی ممکن است دانش‌آموز متأهل به دانش‌آموز مجرد یاد بدهد که خودش نداند؟

6-آیا مسئولان آموزش و پرورش در ایران زندگی می‌کنند؟

در خبر آنلاین خواندم که دکتر زکریا یا زرلو رئیس آموزش و پرورش استان تهران ضمن این سنت‌شکنی گفته است: «ازدواج دختران دانش‌آموز را توصیه می‌کنم».
خوب است که سازمان ملی جوانان به فکر ازدواج جوان‌ها افتاده ولی علی‌الظاهر الباقی مسئولان محترم هم برای اینکه عقب نیفتند بدجوری جوگیر شده‌اند. عن‌قریب است که شاهد موارد زیر باشیم:

مورد اول
عاقد: عروس خانوم وکیلم؟
خواهر عروس: عروس رفته عروسکشو بخوابونه.
عاقد: برای بار دوم، عروس خانوم وکیلم؟
خواهر عروس: عروس رفته پلی‌استیشن بازی کنه.
عاقد: برای بار سوم، عروس خانوم وکیلم؟
خواهر عروس: اوا خاک‌برسرم! به خدا آبجیم راضیه فقط یک کم صبر کنید مادرم پوشکشو عوض کنه، الان میاد.

مورد دوم
پدر داماد: خب دخترم بالاخره عروس گلم میشی یا نه؟
عروس گل: اگر پسرتون قول بده مشقامو برام بنویسه، شبام جاشو خیس نکنه، با اجازه خانوم قلی‌پور معلم مهربون کلاس دوم ب دبستان «گل‌های شادی»، بعله.

انواع خواستگاری
2 چرا برخي جذب کساني ميشوند که اهل خيانتند؟
3 خانم ‌ها چگونه از موهای زاید خلاص شوند؟
4 از همین الان افکار منفی رو دور بریزیم
5 تاريخ کاهش علاقه بعد از ازدواج
6 شخصیت ضد اجتماعی
7 موزدایی
8 اشتیاق و شور جنسی در ازدواج
9 بهرمندی از یک ارتباط عاطفی طولانی و موفق
10 قبل از خواب نگرانی ها و دلواپسی هایتان را به دست فراموشی بسپارید
11 با نوشتن خاطرات گذشته، علت شکست یا موفقیت های خود را دریابید
12 غلبه سریع و آسان به وسوسه های فکری
13 اعتیاد به عشق و سکس
14 نقش بانوان در اصلاح الگوی مصرف خانواده
15 پذیرش مهریه سنگین: اثبات عشق یا اثبات حماقت
16 ارتباط افزایش ثروت و قدرت با افزایش مسئولیت افراد
17 چرا بی وفایی؟چرا چند همسری؟

چهارده مورد استفاده از مایکروویو که نمی دانستید
2 توصیه ای مفید برای اتو کردن لباسهای چروک!
3 پرده؛ سدي در برابر سرما
4 بهترین راه برش پیتزا چیست؟
5 نحوه شستن ژاکتهای کشمیری
6 ورود ممنوعها به ماکروویو
7 نمونه‌های فوق‌العاده خانه‌داری،استفاده بهینه از وسائل قدیمی!
8 ۷ نکته برای خرید لوستری مناسب
9 محلولهایی جادویی با سیر
10 تزئین سفره افطار
11 بر طرف کردن لکه اسپری های مختلف
12 نکاتی در مورد شستشوی پرده

13 يك انديشه زيركانه برای وسايل دسته دوم!
14 خصوصي ترين فضا در خانه
15 نکاتی در مورد جوشاندن شیر
16 حاشيه‌هاي ساده ، اما زيبا
17 بهترین راه برای شستن پرده
18 آسانسور سواري !!
19 كندن آدامس از مو
20 نکاتی در رابطه با اتو کشی لباسهای مختلف
21 خانه دوم خانم ها
22 اگر برنج شما شور شد
23 ترد کردن گوشت
24 نگهداری از موز برای مدت طولانی
25 پنج نكته در استفاده از روغن‌هاي دست دوم
26 لباسهاي چروک وقتي مي خواهيد اتو نكنيد
27 براق كردن كيف و كفش
28 پاک کردن حلقه های چرک از یقه لباس
29 رفع لكه های آدامس ، جوهر ، چای و...
30 برطرف کردن پرزهای خوابیده فرش
31 استفاده بهینه از یخچال و فریزر
32 روش های مختلف دم کردن قهوه
33 چگون می توان تلخی زیتون را از بین برد؟
34 تمیز کردن ظرفی که در آن غذا سوخته است
35 نگهداری از عکسها
36 طرز خشک کردن انجیر
37 براي پاك كردن لكه سوختگي
38 چطور کودک‌مان را از مکیدن انگشت باز داریم؟
39 تيز کردن قيچي
40 روش ترد ساختن گوشت

55 راه برای پیدا کردن استعدادهای پنهان
2 خجالتی ها! حتما بخوانید
3 24 راز طبیعی جوان به نظر رسیدن(2)
4 چگونه به شدت جذاب‌تر شویم؟
5 چگونه می‌توان شروعی دوباره داشت؟
6 راز موفقیت از زبان سقراط
7 16راه برای تبدیل شدن به یك فرد بالغ و كامل
8 به بی‌پولی فكر نكنید!
9 استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ی قدرتمند
10 به هنگام خواب باید چه لباسی به تن داشته باشیم ؟
11 هشت اصل براي يک زندگي بيست
12 رمز بهتر بوسیدن
13 راز موفّقیت از زبان سقراط!
14 10 پيشنهاد ويژه براي تقويت مغز
15 قدبلندها پولدارتر می‌شوند
16 راز افزايش توانايي مغز: سكس، شكلات تيره و ماهي
17 استراتژی پولدار شدن در هنگام مردن!
18 عوامل کاهش اضطراب
19 زوج هایی که زن زیباتر از مرد است !!
20 کمتر از ۱۰ دقیقه ۱۰ راز شادکامی
21 کیش، مات در 8 حرکت
22 ثروتمند شويد يا توانگر؟
23 آداب برقراري ارتباط مجدد با ديگران !
24 با خودت قشنگ‌تر حرف بزن
25 شخصيت داراي اعتماد به نفس بالا
26 راه های مقابله با بحران ( قسمت چهارم )
27 راه هاي مقابله با بحران ( قسمت سوم )
28 راه های مقابله با بحران ( قسمت دوم )
29 راه های مقابله با بحران ( قسمت اول )
30 کلیدهای طلایی موفقیت
31 تغییر تصویر ذهنی ، راهی برای رسیدن به موفقیت
32 تغییر افکار و باورها کلید طلایی رسیدن به موفقیت
33 زندگي از ديد انديشمندان
34 شايعترين نيازها و آرزوها ... [
35 اگر می خواهید بهترین باشید ، پس تغییر کنید !
36 بهترين تغييرات ، تغييراتي هستند كه..
37 يك دوست خوب دوستی که..